Ya Allah ! | dedendeni75blog
logo

Ya Allah !


Bismillahirrahmanirrahim 
Assalamualaikum Wr. Wb.


"Ya Allah yang memutarbalikan hati. Tetapkanlah hatiku pada jalan agama-Mu".

"Ya Allah, aku memohon kepada-Mu ketegaran dalam menghadapi segala permasalahan. Aku memohon dengan sangat kepada-Mu untuk berkenan memberikan curahan petunjuk, serta aku memohon kepada-Mu dapat mensyukuri nikmat dan rajin melakukan ibadah. Aku memohon kepada-Mu lisan yang jujur dan hati yang lurus. Aku berlindung kepada-Mu dari kejelekan yang Engkau ketahui, dan aku memohon kepada-Mu kebaikan yang Engkau ketahui, serta aku memohon kepada-Mu curahan ampunan dari segala dosa yang Engkau ketahui. Sebab hanya Engkaulah Yang Maha Mengetahui segala yang ghaib."

"Ya Allah, aku memohon kepada-Mu segala kebajikan sebagaimana yang dimohon oleh nabi-Mu Muhamad S.a.w Dan aku berlindung kepada-Mu dari segala kejelekan sebagajmana yang nabi-Mu Muhamad S.A.w mohon perlindungan. Engkaulah Yang Maha Pemberi Pertolongan, dan kepada-Mulah puncak segala pengharapan. Tiada daya upaya untuk meninggalkan ma'siat dan tiada kekuatan untuk melakukan ibadah kecuali atas pertolongan Mu."

Wassalamualaikum Wr. Wb.
Description:Ya Allah ! Rating: 5 Reviewer: Unknown ItemReviewed: Ya Allah !

Posted by:

dedendeni75blog

Updated at : 4:37 PM

Labels

Silahkan tinggalkan komentar anda, Mohon maaf apabila komentar tidak secepatnya saya balas.

© 2013 dedendeni75blog | Powered by Blogger